Poprzednie wpisy:

Następne wpisy:

części do myjni

Przykłady silników R4

części do myjni
Przykłady silników R4 Najmniejszy samochodowy silnik R4 wykorzystany został w kei-carze Mazda Carol ? miał pojemność 358 cm?.

Jeszcze mniejsze jednostki wykorzystywane były w motocyklach, na przykład Honda CBR250RR ? 250 cm?. Przykłady jednostek napędowych w układzie R4: Alfa Romeo Twin Cam ? pojemności od 1290 do 1962 cm?, używany między innymi w modelach: Spider, 155 i 164 BMC A-Series ? pojemności od 803 do 1275 cm?, używany w samochodach Mini Honda E ? pojemności od 995 cm? do 1,6 dm?, wykorzystany w Hondzie Civic Honda F20C ? pojemności od 1997 do 2157 cm?, wykorzystany w Hondzie S2000 Jednym z najmocniejszych silników R4 służących do napędu łodzi motorowych jest turbodoładowany wysokoprężny Volvo Penta D4-300.

Z pojemności 3,7 l generuje on moc maksymalną 305 KM (224 kW) i maksymalny moment obrotowy na poziomie 700 Nm5.

Innymi przykładami dużych jednostek R4 są stosowane w samochodach ciężarowych silniki MAN D0834 (4,6 l pojemności, moc 223 KM (164 kW), moment obrotowy 850 Nm) oraz motor stosowany do napędu ciężarówki Hino Ranger (5,1 l, 177 KM/130 kW, 630 Nm)67, wcześniejsze wersje modelu miały silnik o pojemności 5,3 l8.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/R4_(silnik)

O badaniach technicznych - cytat

Właściciel pojazdu samochodowego, ciągnika rolniczego, pojazdu wolnobieżnego wchodzącego w skład kolejki turystycznej, motoroweru lub przyczepy jest obowiązany przedstawiać go do badania technicznego. Badania techniczne pojazdu dzieli się na: - badania okresowe (wykonywane w określonych przedziałach czasowych), - badania dodatkowe (wykonywane niezależnie od badań okresowych, w przypadkach określonych w art. 81 ust. 11 ustawy Prawo o ruchu drogowym), - badania co do zgodności z warunkami technicznymi (dotyczy pojazdów zabytkowych). - Badania techniczne pojazdu wykonuje uprawniony diagnosta na stacji kontroli pojazdów. Stacje kontroli pojazdów dzielimy na: podstawowe i okręgowe.Źródło: http://www.mir.gov.pl/transport/transport_drogowy/informacje_o_pojazdach/badania_techniczne_pojazdow/strony/start.aspx

Złomować, czy sprzedać?

Zamiast samochód złomować, można go niby sprzedać. Jednak czy jest etyczne sprzedawanie samochodu, którego nie opłaca się naprawiać? No cóż - w naszym narodzie rzadko mamy takie dylematy - niestety. Jeżeli wystawimy samochód tanio, dokładnie opisując jego stan techniczny i znajdzie się kupiec - to problemu nie ma, postępujemy uczciwie. Jednak jeżeli zamierzamy oszukać kogoś i sprzedać samochód w złym stanie technicznym jakby był w dobrym stanie - to puknijmy się w łeb. Na rynku nie brakuje firm skupujących stare samochody, które są uszkodzone - może więc warto skorzystać z takie oferty, zamiast oszukiwać ludzi.
Pamiętajmy, że to jest przestępstwo i jeśli ktoś się wkurzy, może czekać nas proces.
Czy warto ryzykować? Myślę, że nie. Jeśli chcemy się samochodu szybko pozbyć - sprzedajmy go do skupu aut uszkodzonych i powypadkowych.
.
Dodane: 27-10-2016 04:47

Tagi: motyryzacja myjnie samochodowe

Widok do druku:

części do myjni