Czy warto naprawiać auto we własnym domu?
Usterki samochodu przydarzają się każdemu. Może nas to spotkać w najmniej spodziewanym momencie, dlatego warto na bieżąco sprawdzać stan naszego auta. Jeśli już jednak dojdzie do awarii, warto jak najszybciej zająć się jej naprawą. Możemy oczywiście oddać samochód od mechanika i jest to najprawdopodobniej bardziej bezpieczne rozwiązanie, ale niektóre usterki z łatwością naprawimy samodzielnie, zwłaszcza, gdy są one niewielkie. Często wystarczy jedynie wymienić drobną, niedrogą część lub uzupełnić konieczne płyny i w ten sposób unikniemy dużych kosztów napraw w warsztacie. Nie powinniśmy jednak podejmować się tego, jeśli nie posiadamy wystarczającej wiedzy i nie jesteśmy pewni naszych umiejętności.
Z Wikipedii - klimatyzacja automatyczna
Klimatyzacja automatyczna (ang. climate control, niem. Klimaautomatik) ? układ klimatyzacji, szczególnie samochodowej, zapewniającej kontrolę automatyczną parametrów klimatyzowanej przestrzeni, na ogół - kabiny pojazdu. Istnieje wiele koncepcji (szczególnie w kontekście liczby parametrów wejściowych i wyjściowych układu) i wiele rozwiązań technicznych takich układów.
Potocznie używana nazwa "klimatronik", "climatronik" pochodzi od CLIMAtronic, nazwy popularnego systemu klimatyzacji automatycznej samochodów koncernu Volkswagen.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja_automatyczna
Typy silników spalinowych
Istnieje kilka podziałów silników spalinowych, według różnych kryteriów. Poszczególne konkretne silniki zazwyczaj daje się sklasyfikować w kilku z tak powstałych klasyfikacji.
Silnik czterosuwowy o zapłonie iskrowym ? zasada działania
Ze względu na sposób spalania można wyróżnić:
silnik spalania otwartego ? substancja (czynnik roboczy) może mieć stan gazowy o niezmienionym składzie; silnik gazowy o zewnętrznym spalaniu (zewnętrzne źródło ciepła); np. silnik Stirlinga
silnik spalania zamkniętego ? substancja (czynnik roboczy) może mieć stan gazowy o zmiennym składzie; silnik spalinowy lub silnik gazowy o wewnętrznym źródle ciepła (wewnętrzne spalanie).
Ze względu na ciśnienie w kolektorze ssącym silnika, można wyróżnić:
silniki wolnossące (niedoładowane)
silniki doładowane, które ze względu na ciśnienie w kolektorze ssącym dzieli się na:
silniki niskodoładowane (nadciśnienie 0?0,5 bara)
silniki średniodoładowane (nadciśnienie 0,5?1 bara)
silniki wysokodoładowane (nadciśnienie powyżej 1 bara)
Ze względu na czynnik roboczy (gaz o stałym, jak i zmiennym składzie lub substancja zmieniająca stan skupienia z ciekłego na gazowy) można wyróżnić silniki spalinowe tłokowe, turbinowe oraz odrzutowy.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_spalinowy#Rodzaje_silnik.C3.B3w_spalinowych