Opis, statystyka i rozmowy. Badania telefoniczne w skrócie

Dodane: 11-08-2016 15:34
Opis, statystyka i rozmowy. Badania telefoniczne w skrócie Przedsiębiorstwa typu www.badania-telefoniczne.pl dają możliwość prowadzenia badań i rozmów z klientami opierając się o indywidualne programy do statystyki. To doskonała możliwość dla średnich firm, szukających firm zewnętrznych prowadzących tego typu usługi.

Marketing przez telefon

Kontakt z klientem jest bardzo ważny, ale tylko jeżeli jest faktycznie potrzebny i pożądany. Nikt bowiem nie lubi, gdy podczas niedzielnego obiadu dzwoni przedstawiciel firmy, której nie lubimy i pyta o bardzo dziwne rzeczy. Dlatego sposób komunikacji, dobór odbiorców oraz skrypt rozmowy jest bardzo istotny dla nadania sensu takim telefonom.

Poprzez telefon wykonuje się także badania statystyczne, zwane po prostu badaniami telefonicznymi. Takie statystyki wykorzystywane są później w ogólnie pojętym marketingu oraz udostępniane zewnętrznym firmom. Firmy wykorzystują podane statystyki, aby zdecydować o kolejnym produkcie czy nowej usłudze, tkórą zamierzają wprowadzić na rynek.


Grupa docelowa do ankiety

Ankiety od lat stanowią podstawę gromadzenia danych, nic dziwnego, ze to dalej najczęściej wykorzystywana metoda do zbierania ważnych danych. Jednak kogo się ankietuje? Najczęściej ankietowanymi są konsumenci spełniający dany profil, lub będący w bazie klientów danej firmy. Na pytania ankieterów odpowiadają też specjaliści danych dziedzin, menedżerowie w firmach oraz grupy przypadkowo i losowo wybranych osób.

Wszystko zależy od celu badania, które wyznaczyła sobie firma przeprowadzająca te badania. Grupa odbiorców ankiety powinna być dobrze określona, ponieważ egzaminowanie źle dobranej grupy może poskutkować bardzo nie spójnymi danymi, a co za tym idzie doprowadzić do błędnych wniosków i złych wyników badania.


W Wikipedii o ankieterze i jego zdaniach

Wywiady kwestionariuszowe mogą być realizowane z użyciem kwestionariusza papierowego PAPI lub elektronicznego CAPI i CATI. Same wywiady są najczęściej realizowane w: domach respondentów, w miejscach pracy, w miejscach gdzie przebywa dużo osób (in-hall) lub w konkretnych zbiorowościach (badania audytoryjne np. uczniów szkoły).

Zadaniem ankietera bywa też wyłącznie rekrutacja osób na badania - zarówno prowadzone w miejscach publicznych (in-hall) jak i na badania jakościowe np. zogniskowane wywiady grupowe. Ankieterzy zajmujący się wyłącznie rekrutacją są często określani mianem rekruterów.

Innym zadaniem ankieterów jest przyjmowanie roli "Tajemniczych klientów" w badaniach typu Mystery shopping. W tym kontekście powinno jednak mówić się o audytorach a nie ankieterach.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ankieter



© 2019 http://leczenielysienia.com.pl/